Als horecaondernemer wilt u natuurlijk een goede indruk achterlaten bij uw gasten. Het draait allemaal om de juiste beleving in uw restaurant. Maar hoe zorgt u ervoor dat uw gasten zó tevreden zijn, dat zij graag nog een keer terug willen komen? In dit blog geven wij u een aantal tips om uw restaurant op professionele wijze aan te pakken, zodat uw gasten graag nog eens terugkeren.

Professionele aankleding

Heeft u met uw horeca-onderneming de insteek gelegd op een buffet of walking dinner? Dan hebben wij in ons assortiment tal van benodigdheden om van deze gelegenheid een professionele culinaire beleving te maken. Een van de belangrijkste punten om rekening mee te houden is om de gerechten op de juiste temperatuur te presenteren. Gelukkig hebben wij daar handige oplossingen voor, zoals een chafing dish. Chafing dishes zijn ideaal om uw warme gerechten op temperatuur te houden en zo hoeft u zich als horeca professional geen zorgen meer te maken dat uw gerechten afkoelen.

Bestaat uw buffet of walking dinner voornamelijk uit gekoelde amuses? Ook dan is het natuurlijk van belang dat deze op de juiste temperatuur geserveerd worden. Ideaal is het dan om uw gerechten in een gekoelde buffetvitrine te presenteren.

Naast dat de gerechten gekoeld bewaard blijven, kunt u ze ook nog eens op een professionele manier presenteren. Dit zorgt er gegarandeerd voor dat uw gasten een goede indruk krijgen, omdat de gerechten op deze manier er uitnodigend uitzien. Uiteraard moet u als horecaondernemer ervoor zorgen dat de buffetvitrines er altijd netjes en verzorgd uit blijven zien. Probeer dus regelmatig de gerechten bij te vullen, zodat uw gasten niet misgrijpen.

Naast gekoelde buffetvitrines hebben wij ook een aantal koelschalen in ons assortiment. Deze zijn ideaal om bijvoorbeeld vers gesneden fruit of yoghurt in koel te houden.

Nieuw seizoen? Nieuwe menukaart

Als uw gasten voor een tweede (of zelfs derde) keer in uw restaurant terugkomen, dan is dat natuurlijk een goed teken. Maar ook tijdens deze terugkomst wilt u natuurlijk als horeca professional dat uw gasten weer tevreden de deur uit lopen. Maar hoe kunt u ervoor zorgen dat ook deze keer uw gasten weer met een glimlach naar buiten gaan? Pas bijvoorbeeld regelmatig uw menukaart aan. Hierdoor kunt u uw gasten verrassen met andere lekkere gerechten.

Een seizoen verandering is een geschikt moment om uw menukaart aan te passen. Let dan natuurlijk wel op wat gasten op dat moment lekker vinden om te eten. In de zomer willen uw gasten bijvoorbeeld wat lichtere gerechten, zoals een goed gevulde maaltijdsalade of een heerlijke soep met wat broodjes. Maar ook sushi is in de zomermaanden een gewild gerecht.

Voor ieder wat wils

Uiteraard zult u als horecaondernemer moeten meegaan met de trends die spelen in de branche. Zo wordt de behoefte naar vegan food steeds groter. We begrijpen dat het onrealistisch is om de menukaart ineens helemaal aan te passen, maar u kunt bijvoorbeeld wel een aantal gerechten aan de kaart toevoegen, om zo toch in te spelen op de wensen en behoeften van de groep vegans.

Zo kunt u bijvoorbeeld beginnen om een aantal biologische wijnen aan de kaart toe te voegen in combinatie met een heerlijke borrelschaal met vegan hapjes. Zeker in de zomermaanden kunt u punten scoren met een heerlijk biologisch wit wijntje of fruitige rosé dat goed op temperatuur is. Houdt uw gasten daarom tevreden door een wijnkoeler gevuld met ijsblokjes op tafel te zetten. Zo kunnen zij de hele avond genieten van hun ijskoude favoriete wijntje.

Tafelaccessoires

Tevens wilt u als horeca professional dat het u aan uw gasten niks ontbreekt. Ook niet aan tafel. Zorg er daarom voor dat de tafels van alle gemakken voorzien zijn met diverse tafelaccessoires. U kunt dan denken aan een tafelafvalbakje, voor in de avond romantische kaars verlichting en een menage. Een menage is ideaal voor op tafel en zijn er in diverse uitvoeringen. De 6-delige set bijvoorbeeld, gemaakt van roestvrij staal, bevat glazen zout- en peperstrooiers, flessen voor olijfolie en azijn én een potje voor tandenstokers. Zo weet u dat er aan tafel niks ontbreekt.

Laat uw gasten niet te lang wachten

Een van de grootste ergernissen is wanneer gasten erg lang moeten wachten op bijvoorbeeld hun drankjes of eten. Probeer er daarom altijd voor te zorgen dat uw gasten niet lang hoeven te wachten. Is uw horeca onderneming gericht op het serveren van buffetten? Dan kunt u bijvoorbeeld een koffie dispenser tussen de gerechten plaatsen, zodat uw gasten zelf hun koffie kunnen pakken. Koffie dispensers zijn niet alleen ideaal zodat uw gasten niet hoeven te wachten, maar hebben ook een praktisch voordeel: uw koffie blijft langdurig warm in een koffie dispenser.

Vriendelijkheid

Natuurlijk zijn er nog een aantal andere aspecten wat u als horecaondernemer gaat helpen om uw gasten tevreden te maken. De eerste indruk is daarbij heel erg belangrijk. Gasten hebben slechts een paar seconden nodig om de sfeer in uw restaurant aan te voelen en daar een beeld bij te vormen. Ontvang uw gasten altijd met een glimlach. Ondanks dat het onwijs druk is in de zaak, uw gasten mogen daar niet de dupe van worden. Kom vriendelijk over op uw gasten door een open houding en lichaamstaal.

Met bovenstaande tips en een greep uit ons assortiment kunt u als horecaondernemer aan de slag gaan om uw restaurant op een professionele wijze aan te pakken en daarmee uw gasten met een tevreden gevoel naar buiten laten gaan!